Bemutatkozás
Egy dallam is az emberben rejlő titokzatos arány-preferenciák szerint járja be az érzékelhető teret, ahogy a színek is minden történés eme drámai közegét fejezik ki a vizuális művészetet is éltető fény mindig egyedi és mégis sokféle színeváltozásával.”
Sváby Lajos és Gerzson Pál két meghatározó mester Tari Gábor egyetemi évei alatt, előbbitől a festészet örök expresszív kifejező jellegét tanulta meg, utóbbitól pedig a kép strukturális felépítésének, a vizuális nyelvi elemek, kompozíciós alkotó folyamatok, hatótényezők fontosságát. Ezt az oldalt erősítette Konok Tamás Kossuth díjas festőművésszel való több mint egy évtizedes oktatási együttműködés a BME Építészmérnöki Kar Színdinamika Szakmérnöki Képzésében is. A mai napig vezeti az ott működő Színdinamika Műhelyt, melynek kutatási témája a panel és történelmi városrészek újraszínezése – 100-hoz közeli megvalósult épületszínezéssel. Saját színharmónia tézisekből doktorált 2006-ban. Egyik legfontosabb munkája a Fertődi Eszterházy Kastély új színe. Több vidéki és budapesti kerület főépítész irodájával működik együtt és alakítja a városképet. Nagy tapasztalattal rendelkezik a vizuális nevelés területén is, hiszen 12 évig tanított az akkori Budai Tanítóképző Főiskolán, valamint több amatőr művészeti szakkörben is. Tartott kurzusokat a Lakberendezők Országos Szövetségének, több festékipari nemzetközi cégnek és építészirodának is. Színkutatói és városszínezői tevékenysége egy komoly, német kiadású, Európa színes építészetéről szóló könyvben is helyet kapott. Rendszeresen publikál és szakmai előadásokat is tart. Tudományos tevékenységei mellett rendszeresen kiállító festőművész.
Tagja a Magyar Alkotóművészek Országos Egyesületének, a Magyar Képző és Iparművész Szövetségnek, a Kaposart Művészeti Egyesületnek, az MTA Köztestületének és a Baumit Év Homlokzata Pályázat zsürijének is.
Legfontosabb képzőművészeti megjelenése 2004-2006-között az új Washingtoni Konzulátuson volt, ahol Bak Imre, Nádler István, Édeske, Bullás József és Klimó Károly műveivel együtt szerepelt, de csak az ő művei bemutatásához ragaszkodott feltétlenül az amerikai rendező fél… 1990-ben az M3-as metrovonal két állomására is készített nagyméretű zománc falképeket, majd az egész vonal összes alkotását is ő restaurálhatta és újíthatta fel 2018-19-ben.
Interjú dr Tari Gáborral: https://www.facebook.com/gabriel.dionyzos/videos/1795496217216762/
Hallgatóink mondták Dr. Tari Gáborról
„Tovább szerettem volna bővíteni az ismereteimet a színharmóniák terén. Tari Gábor személye szerintem magáért beszél. Jó a kurzus, de tudtam volna még maradni és alkotni. Illetve a kurzus folytatására is eljönnék, ha lenne a jövőben.”
„Színekkel foglalkozom, fonalakkal dolgozom, szövök. Festeni nem festettem még, kíváncsi voltam a színkeverésekre síkban, papíron. Érdekesen nehezített pálya volt ez nekem, maga a színek keverése, de sokat tanultam belőle. Valószínűleg többet kellett volna gyakorolni, mert ami a fonalakkal evidensnek tűnik, az papíron festékkel nem ugyanaz. Nagyon jól éreztem magam. Most a kurzust követően szeretnék jobban elmélyedni a festészet szempontjából a színek világában. Ezt a tanfolyamot biztosan fogom ajánlani másoknak is! „
„Azért jelentkeztem a kurzusra, mert szerettem volna megérteni a színek egymáshoz való viszonyát.Ez sikerült, többet kaptam, mint vártam. Nagyon inspiráló volt. Dr. Tari Gábor rendkívül felkészült, profi, jó előadó és nagyon segítőkész.”